Bokuppdatering

Publicerat: maj 16, 2015 i Böcker/Books

Jag upprepar mig, men TIDEN GÅR SÅ VANSINNIGT FORT!! Det är inte klokt, jag hinner inte med….
Kusin var hemma i Sverige runt påsk, och vi hade som vanligt bokcirkel tillsammans med barndomsvännen, denna gång avhandlade vi ”Morfar skrev inga memoarer” av Gustav Fridolin. En varm och härlig bok men ska jag vara riktigt ärlig så brukar maten vi äter under våra träffar vara väl så intressanta som böckerna. Denna gång delade vi upp det, en gjorde förrätt, en gjorde huvudrätt och en gjorde efterrätt….

Vi fick till en röd tråd genom hela måltiden utan att ha prata med varandra. Vi började med lax- och pepparrotssnurror på rödbetor

wpid-dsc_1204.jpg

Vi höll fast vid rödbetorna och åt rödbets-och getostpaj

wpid-dsc_1205.jpg

Sen gick vi vidare på pajtemat och fick en god paj till efterrätt, men vännen skämde bort oss med två efterrätter och vi fick passonsfruktscremebrulee också, och jag åt av allt förstås! Som vanligt gick det ju betydligt mer tid åt att prata och uppdatera oss kring allt än diskutera runt boken. Nu är det bara det eminenta valet av bok inför nästa träff att göra! 🙂

Så, dags bara att uppdatera böckerna jag läst, mest för mitt eget minnes skull:

wpid-dsc_12822.jpg.jpeg

Jag vet inte, jag är mitt inne i den och den är väl ok, men jag är inte överförtjust.

 

 

 

wpid-dsc_12812.jpg.jpeg

Jussi Adler Olsens böcker får jag av en kollega och de är ok, bra deckare inte så mycket mer, men för slöläsning funkar det utmärkt!

wpid-dsc_12802.jpg.jpegMons Kallentofts böcker fullkomligt älskar jag! Jag rekommenderar varenda en!

wpid-dsc_12792.jpg.jpeg

wpid-dsc_12782.jpg.jpegEn spännande bok, men jag kommer knappt ihåg hur det slutade… fast sån är jag!
Jag njuter av böcker och filmer när jag är mitt i dem, sen har jag svårt att minnas om jag ens läst eller sett dem …

Jag inser att det varit MYCKET deckare ett tag… Det har varit så mycket runt mig det sista, både på jobbet och privat och en deckare att förlora sig i, som inte är för avancerad är lisa för själen!

kommentarer
  1. Anna-Malin skriver:

    Ja det var verkligen gott att äta på vår förra träff! Jag blir sugen att äta det igen när jag tänker på det. Apropå läsning, igår började jag på det som nog är min tjockaste bok ever. Under kupolen av s king. Fick den av Lukas i födelsedagspresent, visste först inte hur jag skulle förhålla mig. Den är över tusen sidor och egentligen inte min typ. Men han va så stolt över valet, så jag kände att det blir till att lösa den. Första 40 sidorna var bra… Kallentoft är lite intressant att du gillar. Läste de två första, tyckte inte så mycket om dem, men att du gillar dom så gör att jag känner att jag kanske borde ge honom en ny chans? Får se hur det blir. Behöver ju inte bestämma mig än, har ju 1200 sidor kvar i den jag håller på med…

  2. Sandra skriver:

    Åh vad trevligt med bokcirkel! Såg väldigt smarrigt ut på bilderna.. Pepparrot är ju så himlans gott!!!

    Jag är också så himla dålig på att komma ihåg hur böcker/filmer/serier slutar. Men oftast vet man iaf om man tyckte att de var bra eller inte haha ;-). Blir kul att se er snart! Både jag, A och M längtar tills ni kommer! Kram

Kommentera

