Yasuragi

Publicerat: mars 22, 2015 i Okategoriserade

Veckorna går fort, det är redan över en vecka sedan vi var i Stockholm. Vi åkte upp på fredagen och tillbringade den på stan, vi shoppade lite (speciellt på Pyssloteket!!), gick runt i gamla stan, besökte några pubar, för att sedan åka hem till bror med sambo, hann köra lite balkonghäng och gick ut på restaurang.

wpid-dsc_0030.jpg

wpid-dsc_0039_1.jpg

wpid-dsc_0033.jpg

wpid-dsc_0029.jpg

På lördagen kom resten av släkten och vi överraskade mamma med ett besök på Yasuragi Spa. Där njöt vi av bad, massage, god mat och vila….Mamma och jag testade bambumassage där en man knådade en fem cm tjock bambustav över hela kroppen.. ajaj och ontontont, men ack så skönt… vi gled runt i en skön pool, njöt i heta utomhuspooler och bara kopplade av.

wpid-dsc_0041.jpg

wpid-dsc_0046.jpg

wpid-dsc_0047.jpg

wpid-dsc_0048.jpg

Det mest härliga var nästan att alla gick runt i den där badrocken (vad den nu hette) hela dagen, vare sig man var på väg till massage eller ner till restaurangen. Ingen piffade till sig något särskilt eller glänste runt i snygga kläder. Maten var alldeles fantastisk, en Teppanyake, där kocken står vid en stor stekhäll vid bordet och tillagar maten, 7 rätter, medan man sitter runt. Berättar om maten och smakerna… Och så tog några av oss ett dryckespaket till med viner som var fantastiska och helt underbara tillsammans med de olika rätterna.

wpid-dsc_0051_1.jpg

wpid-dsc_0053.jpgDet gick lite för fort bara, helgen kunde varit lite längre… som vanligt..

Denna vecka lyckades jag bli förkyld igen, jag har inte varit katastrofdålig, men tillräckligt…:-( tur jag varit ledig från jobbet en del så jag slapp sjukskriva mig därifrån…
Nu är det jobbdags igen, en lång vecka, det känns ovanligt olockande idag, men det löser sig när jag väl är där… Kanske för att jag fortfarande känner mig lite sliten efter förkylningen.

 

kommentarer
  1. Anna-Malin skriver:

    Det där med Stockholmsresa låter väldigt härligt! Hoppas att jag kanske kommer mig dit under sommaren, då dock utan spabesök för min del.

Kommentera

