Semesterlängtan!!

Publicerat: maj 20, 2014 i Okategoriserade

image

Tiden går, ibland så oerhört fort,.men jag längtar så jag kan dö till min semester! Det är mindre än en månad kvar men det känns stum en evighet!
I fredags var jag uppe hos min bror och hjälpte honom med färdigställandet av hans vardagsrum. Det närmar sig, men är en liten bit kvar. Golvet bland annat. Vi grillade korvar av alla slag och jag kan säga att grilla färsk korv, alltså rå och inte kokt innan är fantastiskt! 95% kött och det smakar fantastiskt!
Vidare satt vi lite på balkongen som inte är klar och njöt av den fantastiskt funna utsikten.

image

image

Vidare fick jag och brorsdottern ner potatis, morötter, ärter och sallad i jorden så hennes växthus börjar bli fullt. Tyvärr hittade jag fyra mördarsniglar som fick sätta livet till också, äckliga varelser som äter allt!

image

Annars har det varit mycket jobb, inte mer än heltid förstås men det känns som det dubbla just nu. Hemma orkar jag göra typ ingenting, inte ens har mina potatisar eller lökar planterats…
Allt jag gör när jag väl är hemma, och det är inte ofta, är att återhämta mig och vila. Knappt har jag varit ute på promenad med Raffe, det sköter maken. Men imorgon ska det bli ändring på det, jag måste ta mig ut, få luft, röra på mig, hämta energi! Men senaste tiden har inte varit så bra, jag känner mig neggig och gnällig och jag hoppas att det är snabbt övergående. Kanske det blir bättre när maken och jag får semester ihop, lite mer tid, egentid och inte massa måsten och typ-ställa-upp-för-andra.
Men gos med vovven, det ger alltid plus i energinivån!

image

Han har börjat bädda ner sig själv i soffan bland mina finkuddar, inte helt populärt men han är ju så söt, att jag inte låtsas om det. 🙂

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Du tycks ha DUBBEL längtan då inlägget kom i två exemplar!!!/ För egen del är jag HELT TÖMD PÅ ENERGI och ser inget slut. Men KÄNNER MIG HELT SLUT!!! Skulle själv behöva vila och ha något att se fram emot. Känner mig minst sagt ”jagad från alla håll”!!! KRAM

  2. Sandra skriver:

    Men vilken utsikt!!! Wow!!!

    Inte långt kvar till semestern nu!! Har känt mig ovanligt ”neggig” på senaste tiden jag med! Vet inte om det är våren och alla aktiviteter som tar mycket energi och man liksom orkar mindre och blir mer mottaglig för negativa känslor då kraft saknas?! Lite fredagsspekulationer här som du hör :)… Hoppas att du känner dig bättre snart, om inte så är det ju superbra att din semester ligger tidigt för lite återhämtning!

    Hoppas att ni får det mysigt i helgen med min kära sambo ;-), ni får proppa i honom massa frisk luft som han kan ta med hit igen! Och snart är det Stockholmsbesök också, det ser jag fram emot jättemycket, superkul att ni kommer!!
    Kram

Kommentera

