Scrapkurs

Publicerat: oktober 21, 2013 i Okategoriserade

image

 

I helgen var jag i Stockholm, det var länge sen sist… Alldeles för länge sen, i maj. Fast, jag han inte träffa bror och hans sambo så mycket för jag var där uppe för att gå på kurs, igen. Vi (en kompis till mig och jag) var ju där tidigt i våras och gick på kurs på samma ställe. Det är några kursledare som i vår scrapvärld är ganska stora som är inbjudna och vi deltog i två stycken. Den ovan var för en kvinna som kallar sig Finnabair, och det handlar väl mycket om vad som kallas mixed media, där man använder sig av olika tekniker, material och medier. Hur kul som helst, i våras gick vi två stycken kurser för henne och det är så givande!
Iaf, ovanstående projekt var vad jag gjorde för henne och sedan gick vi en för Donna Downey, också spännande, vi fick pröva på 40 (eller vi hann bara typ 32) tekniker att fylla sin sk Art Journal med.
Det var så inspirerande och roligt och jag hoppas att de kommer att köra kurser till våren också. Helt klart värt varenda krona och timma i restid!

Det enda trista var ju att jag inte han träffa bror och svägerska mer än några timmar, men i december åker mamma och jag upp och ska vara där i FYRA dagar! Vi ska umgås så de tröttnar på oss, vi ska shoppa, gå på museum och utställningar, äta gott, gå på Priscilla och umgås! Det ser jag fram mot, dock ska vi åka tåg och jag vet inte hur jag ska kunna packa så lite så det får plats i en liten resväska:-)

Kommentera

