Ledig och bok nr 15

Publicerat: augusti 19, 2013 i Böcker/Books

Jaha, första dagarna på jobbet avklarade, en ganska lugn och skön helg. Efter typ en kvart var det som om jag aldrig hade haft semester…. Samma tugg och samma tjafs mellan personalen, samma situationer och samma upplevelser med de som bor där. Men, det är ju tryggt 🙂 Och kan bara bli bättre, nya tag nu under hösten!

Idag har jag varit ledig och gjort absolut ingenting! Jag har ju någon infektion av något slag känner jag, ont i halsen och i huvudet… inget av det som skulle behöva göras har blivit gjort, diska, tvätta, röja, dammsuga…

Det känns så vemodigt och så sorgligt att vår härliga semester är slut, att allt ska stoppas in i rutiner, tider, måsten igen. Det är inte min grej, det är faktiskt inte det! Många pratar om att det är så skönt att få tillbaka sina rutiner, att komma in i den vanliga gamla lunken, men nej, det tycker inte jag. Kanske för att jag vet hur lite ledig tid maken och jag har tillsammans, kanske för att jag inte tycker om att ha tider att passa, och alla dessa måsten som kommer med att göra ett bra jobb.  Jag kan lätt tänka mig att vara ledig i ett år just nu! Kanske inte resten av mitt liv, men ett ledigt år med lön, ja tack!

Istället för att göra något vettigt idag, har jag läst, jag har äntligen fått tillbaka läslusten!
Bok nummer 14 är utläst och bok nummer 15 är halvvägs. Och egentligen ska jag väl inte säga att läsa inte är något vettigt, eller hur? Men det är inte för än jag producerat något som jag känner att jag gör något vettigt, och ni förstår hur ofta jag tycker att jag inte gör något vettigt! 🙂

jag lever

Men, en sak ska jag iaf göra idag, och det är att ta ut Raffe på en promenad!

IMG_0778

 

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Det är väl ofta så att man vill ha något annat än det man har./ Det finns ju många som skulle ”göra vad som helst” för att få ett arbete, kanske i ett år!!! Skriver inte detta för att ge Dig ”dåligt samvete” eller så, men det finns ju många som kanske ALDRIG NÅGONSIN får ett arbete, inte ens i några timmar. Dessa människor VILL ha rutiner och tider att passa, i alla fall några timmar per dag./ Tråkigt med Din infektion, den tar säkert ner Dig också och gör att Du ”tappar lusten”. Men det är ju trist att Du och maken får så lite tid tillsammans. Förstår att det måste kännas tungt också./ Jättegosig bild på hunden. Hel tunderbar./ Kram.

Kommentera

