Semester samt bok nr 11

Publicerat: augusti 5, 2013 i Böcker/Books, Family, photos

image

Forfarande semester, helt underbart! Många har börjar jobba idag, har jag förstått och jag är glad att jag ännu har en och en halv vecka kvar!
Vad har jag gjort då?
Badat, massor, i varmt och kallt väder, dock inte havet då men det hoppas jag blir i veckan.
Vi har varit på sjön och njutit, och fiskat lite. Utan något resultat tyvärr, men bra för jag gillar inte att ta i fisken.

Jag har äntligen blivit av med min läsblock och har precis läst ut Andreas Lundstedt biografi, klart läsvärd!

image

image

Vi har varit på festival här i stan, lyssnat på musik och träffat trevliga människor, umgås med vänner och druckit goda mojito.

image

Kusin med familj är i Sverige på besök och vi har umgåtts en hel del, lekt, badat, ätit och varit tillsammans. Så himla kul och mysigt att de är här, synd att sommaren går så fort bara…

image

Vi hatt hjälpt min bror, klyva ved och måla, det har gått några timmar men det går ganska fort när man hjälps åt… Det känns bra att hjälpa honom också. Nu bygger han ett utrymme, och det blir riktigt bra att kunna sitta där framåt hösten… För att inte tala om hur gigantisk balkongen ovanpå blir. 15 eller 18 kvadratmeter eller nåt. Det blir fint till våren det, att sitta och sola när man är där:-)

image

Nu försöker jag njuta en kväll på vår balkong, tillsammans med maken. Vi har inte haft många stunder ensamma han och jag, men ikväll så. Han har lagar mat och jag suttit med fötterna på en stol och läst mat- och baktidningar…

image

Lite bortskämd känner jag mig!
Fast vad ska vi prata om ni när vi är ensamma? 🙂

image

Det börjat bli mörkare på kvällen allt tidigare, och det enda jag tycker är bra med det, är att det är så mysigt att tända levande ljus och lyktor. Och speciellt trevligt är det att göra det på balkongen,.och vi har det precis lagom varmt och gott de här kvällarna, att sitta ute och njuta!

image

Planerna för resten av semestern är många och intensiva, men allt  för att ladda batterierna inför den långa mörka hösten. Det är då jag plockar fram alla goa känslor och fina minuten från vår härliga sommar!

image

Jag försöker ta hand om min odling på balkongen också, men det går väl sådär… Men ikväll blir det operation vattning:-)

Men nu ska jag umgås, med min man… Konstigt:-)

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Som Du vet har ju den här sommaren varit så annorlunda för mig och mamma. Vi har inte badat utomhus en enda gång. Hade det varit ”mer normalt” hade åtminstone JAG gjort det MÅNGA gånger vid det här laget./ Läser gör jag ju men det har tagit längre tid än det gjort ett tag./ Härliga bilder.

Kommentera

