Myskväll

Publicerat: januari 5, 2013 i Family, photos, raffe-vovven

image

Äntligen lediga tillsammans maken och jag och vi myst hemma med vovven, god mat och dryck. Jamie Olivers spenat- och fetaostpaj var det på menyn idag, hur gott som helst med en tomatsallad till:-) Nu lite white russian som efterrätt. Det hart varit fullt ös i köket idag; grönsaksoppa, bullar, hemmagjord vaniljsås, banankaka, pannacotta, middagen idag… Imorgon blir det lika mycket.. Äppelkaka de luxe, matbröd, inlagd rödlök, lasagne plus maten jag ska bjuda min lilla väninna på. Fullt upp och dags att sluta med drinkarna nu då, så jag är pigg imorgon:-) På torsdag åker vi till Branäs:-) En mysweekend med mor, bror och brorsbarn! Skönt att vara ledig nu efter att ha haft några krävande dagar på jobbet..försöka koppla bort dem och ta tag i det nästa vecka istället.. Och ledig imorgon också!:-) Lillebror med sambo åkte mot USA idag för vidare färd mot en kryssning i Karibien. Allt betalt av jobbet, en del har det bra! Det blir mig trevligt för dem! Varmt och gott, bad och mycket att se. Få ser om vi får till en liten resa till våren eller hösten…. Jag längtar bort nu!

kommentarer
  1. Anne Persson skriver:

    Visst längtar man bort..!!! Ingen sommar och ingen vinter, skittråkigt..=( Vill oxå åka på kryssning i Karibien..min lillasyrra är just nu på Maui…inte avis alls.

    Härligt dock med lugna goa kvällar när man är är ledig tillsammans. Go mat, mys med maken och vovve..;-)

    Hoppas ni får trevliga dagar i Branäs.

    Kraaam

  2. Ms. T skriver:

    Låter ju helt fantastiskt med en sådan resa och få betalt av jobbet också!!! Lyxigt värre./ Kan inte direkt påstå att jag längtar bort just nu, bara ibland då…

Kommentera

