Pyntande

Publicerat: november 29, 2012 i Okategoriserade

image

Snart är det advent, och jag ska ju pynta idag hade jag tänkt… Men det går så där. Det är iaf stämningsfullt med lite snö ute, och jag njuter av att titta ut genom fönstret.

Imorgon ska jag på begravning, ingen jättejobbig, men begravningar är ändå ganska tung. Sen blir det bandy på kvällen och all annan tid under dagen går åt att röja runt i hemmet och göra det fint. Vi ska ha främmande av mor och bror med barn på lördag och då vill jag ju ha adventsfint förstås! Söndagen ska ägnas åt att skapa julkort tillsammans med brorsdottern. Kanske blir det så att hon syr och jag kortmakar, men vi ska ha en mysig dag tillsammans iaf. Förhoppningsvis vill brorsonen vara med en stund också, det är alltid kul…
Jag har iaf fått upp några adventsljusstakar och den fina adventsstjärnan jag fick av min mamma när hon varit på julmarknadsresa i Tyskland någon gång. På tal om det, så blev det helt plötsligt så att jag ska åka till Lübeck nästa vecka, på julmarknad! Det ska bli himla trevligt, och jag hoppas på ok väder utan regn måste jag säga…

image

Jag är jävligt förbannad på min dator btw, så långsam och krånglig, jag fattar inte vad problemet är!
Och så är jag grinig på dessa människor som måste ha allt på samma sätt varje jul (eller när som helst…), inte ens kan man ha andra gardiner i rummet än vad man bruka, fast man själv inte är med och sätter upp dem…

Man kan ju undra vem som har autism….

Annars är det bra, väldigt bra just nu!

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Låter mysigt med pyntandet. och pysslandet. Imorgon eller på söndag tar jag fram mina 2 el-ljusstakar./ Läckra och stämningsfulla bilder./ Skall ta itu med lite städning här hemma och förhoppningsvis kunna sätta igång med lite pyssel igen också.

  2. Ms. T skriver:

    Låter trevligt med Lübeck. Har bara åkt igenom Tyskland och bytt tåg i Hamburg, men skulle vilja se landet mer ”på riktigt”./

Kommentera

