Julbord

Publicerat: november 28, 2012 i Okategoriserade

image

Årets första julbord, tillsammans med make, mor och bror samt brorsbarn. Bowling på det sen, när man knappt orkar röra sig. Ingen bra idé…. Förr har vi bowlat först och ätit sen, det var lättare. Nu kunde vi fundera på vilka runda klot som skulle ut på banan. Det slutade som tur vad med bowlingkloten, med varierande resultat, med mig i botten och maken i toppen. Äta gick fint alltså, bowla…. Not so much!

image

Men vi hade trevligt (förutom en härdsmälta mellan mig och min bror, men det är inget ovanligt och det vet ni som känner oss. Det flammar upp och lägger sig lika fort, och naturligtvis är det alltid hans fel… Inte mitt om nu någon trodde det, jag är lugnet själv!) och det var god mat och härliga efterrätter! Nu längtar lite jag efter min andra bror, det är lite jobbigt ibland att han och hans sambo bor så långt ifrån oss… Men snart är det jul och då kommer han hem och sen i februari åker jag och mamma upp och hälsar på dem i deras nya lägenhet på Kungsholmen. Det ska bli så kul och vi har inte varit och hälsat på sedan…jag minns inte… Somras kanske. Så läääänge har det aldrig gått mellan gångerna vi hälsat på honom sedan han flyttade hemifrån tror jag…..och han är ju ändå minst och lillen i familjen, trots att han är längst och tjänar mest också tror jag:-) Bedtime nu, imorgon är det dags för mitt första pedagogiska samtal som jag ska ha med mina kollegor… Känns spännande och lite nervöst på samma gång, jag måste fundera lite till över vilka frågeställningar jag ska ha, hur jag ska uttrycka mig, vad som kan hända… Vill ju vara förberedd men jag ger mig den på att hur väl jag än är förberedd så blir det inte som jag tror… Det löser sig väl, det kan ju inte bli sämre än det är nu, när inga sådana samtal finns alls:-)

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Har inte ätit något julbord på jättelänge./ Kungsholmen är fint men DYRT numera också (men Din bror och sambo har säkert råd!!!) och jag bodde ju där (vid Thorildsplan) i 13 ½ år. Får jag råd någon gång, skulle jag gärna vilja ha en liten övernattningslägenhet inne i staden någonstans, alternativt ”nära” Malmö!

Kommentera

