Höstigt

Publicerat: oktober 16, 2012 i Okategoriserade

image

Maken har begett sig av till bowlingen, jag och djuren är kvar hemma. Det har varit höstruskigt här idag, jag har med stor hjälp av maken, rensat och gjort hyfsat iordning på balkongen, det var nödvändigt! Om någon dag ska jag klippa ner mina pelargoner och fuchsior för övervintring, och så ska de köras upp till vinterkollot hos min mamma. Det återstår att se hur många som överlever till nästa vår. Det är lite olika det där liksom.

Jag har rensat ur städskrubben, och det var behövligt, slängt gammal skit, rensat ut sånt vi inte använder, och ställa i olika korgar och lådor, så nu ser det fint ut och dammsugaren får plats också! 🙂

Nu har jag slängt ihop ett par limpor, hälsolimpor heter de, men jag vet inte hur hälsosamma de egentligen är. Men det var ingen jäsdeg så jag har inte knådat eller så utan bara att röra ihop. Dinkelmjöl, havregryn, linfrön, torkade aprikoser, valnötter, hasselnötter, rivet äpple, sirap, yoghurt och lite annat smått och gott….
En eller ett par ljumma sådana skivor med smör och ost på, tillsammans med ett glas mjölk senare i kväll, det skadar inte känner jag!

Emellan de här små göromålen har jag slappat i soffan och haft det gott, återhämtat mig efter min förkylning. Känner mig fortfarande lite trött och svag men imorgon är det jobb igen! Och symöte hos väninnan, måtte jag bara komma ihåg att ta med mig något att arbeta med. Eller så glömmer jag och får bara sitta och prata…. fast, jag är lite sugen på att sy eller sticka eller nåt, så glömmer jag får jag nog åka hem och hämta mellan jobb och symöte!

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Låter i alla fall gott med ”hälsolimpan”!./ Jo, nog kan det dröja lite efter en förkylning innan man känner sig mer okej igen./ Hoppas att det blev/blir bra och trevligt med symötet också.

Kommentera

