Veckovis

Publicerat: september 10, 2012 i Okategoriserade

Allt sedan semester slutade har mitt liv rullat på i 180 typ. Börjat mitt nya jobb, jobbat på som attan, alla lediga dagar och helger har varit uppbokade totalt i princip. Jag har tagit en vecka i taget, längre än så har jag inte orkat tänka… Men, det har varit roliga grejer, dock lite tidskrävande och jag har saknat att ha en hel dag och kväll hemma, tillsammans med maken. Pyssla och dona hemma, få röjt sånt där om bara väntat på oss, och som är så vansinnigt tråkigt att göra själv. Idag har vi haft en ganska sådan där bra dag, ledig från det mesta, få sova ut, muckla omkring här hemma i mysbrallor och bara vara ledig. Vädret är helt fantastiskt och det känns som en härlig sensommardag, eller brittsommardag, eller vad vi väljer att kalla den, skön är den iaf.

Helgen gick åt till att fira min bror som hade 40-årsfest i lördags. Mycket förberedelser för det som jag hade tagit åt mig, göra en pastasallad, efterrätt, tipspromenad och en del annat. Jag hade brorsdottern som bästa hjälpen, himla bra att hon tycker sånt där är kul, jag behöver inte ens be henne utan hon ber mig om att få hjälpa till. Till och med att städa igår… God hjälp iaf.
Festen var kul med en hel del gamla vänner till både mig och min bror, det blev sent och igår var jag hyfsat trött. En slapparkväll blev det när vi väl hade städat och grejat och kommit hem till oss.

Nu är det dags att planera inför nästa projekt, flyga till Edinburgh och hälsa på kusinen med familj på fredag! Det ska bli hur kul som helst, även om resfebern gör sig lite påmind, men så är det alltid. Så det blir till att packa så lite som möjligt (som jag är usel på), växla pengar och annat sånt där viktigt! Och så jobba tre dagar innan det också förstås…

 

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Nyligen gick det väl i 140 så det tycks nu gå ÄNNU snabbare!/ Brittsommar brukar man väl främst kalla milt väder i början av oktober, tror jag, runt den 7:e då Birgitta och Britta har namnsdag./ Ha det så trevligt i Edinburgh! Jag brukar ju själv få ”världens resfeber” när jag ska resa, kanske ännu mer när jag ska flyga också!

Kommentera

