Längesen

Publicerat: juli 17, 2012 i Okategoriserade

Tiden har rusat iväg under semestern, det måste medges, lite för fort för redan idag har jag gått tillbaka i tjänst….
Känns väl sisådär, jag är inte direkt mogen för det känner jag, många utav de där sommarsakerna som jag vill göra har uteblivit på grund av det träliga väder som vi haft. Inga goa bad, inte några utflykter med båten, inte varma långa kvällar på balkongen…

Men, visst har vi hunnit med annat; Stockholm, Ramsvik, festival, 30-års fest, grillat, vin, hårdrock, Rörstrand, shopping och lite annat smått och gott. Och en förkylning tamejfan också. Därav den sena timman i natt, maken ska upp om typ två timmar, jag lämnade sovrummet med hostan och snörvlandet så han kanske får chansen att sova ett par timmar iaf. Jag själv får sova på soffan lite, tills han har gått upp, jag har redan legat och stört honom i fyra timmar eller nåt sånt. Jag har svårt att sova själv, och utöver att jag hostar hela tiden, vrider och vänder jag mig så det är nog inte helt lätt att ligga där och försöka sova… stackaren, han som börjar jobba redan 5.45 imorgon, eller idag till och med.
Förkylningen gjorde ju inte att det kändes lättare att gå till jobbet idag, men nu är första dagen gjord och den brukar vara värst….
Någon som har tips på något som lindrar rethosta? För den är för jävlig och det pirrar och svider i näsan, jag har inte lust att vara sjuk:-(

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Jag kan verkligen förstå att Du inte alls känner Dig ”mogen” för att börja arbeta igen, och när Du dessutom har råkat bli förkyld. Rethosta kan vara riktigt jobbigt. Hjälper inte Kan Jang där? Det finns ju halstabletter också. Jag är i nuläget, peppar, peppar, inte förkyld, men kan ha lite hosta ibland på morgonen, kanske någon ”dammråtta” eller torr luft?

Kommentera

