Snigeljakt

Publicerat: juni 17, 2012 i Nature, Odlande

Eftersom jag nu har en liten odling i min brors trädgård, så får jag ju hjälpa till att sköta den, det är bara ett aber…. de där förbannade mördarsniglarna! De är miljontals och hur äckliga som helst. Vi plockar och fryser in, vi halshugger dem och vi slänger medel som ska få dem att dö men det hjälper inte mycket… Gud så trist, varför finns de överhuvud taget? Till vilken nytta? Det finns ju inte ens några djur som äter dem (utom tydligen myskankor då, men jag läste senast idag att det inte alls är säkert att ens de äter sniglar utan att det är individuellt…)
Jag har till och med saltat på dem idag för att bli av med några, och ja, jag vet, det är inhumant, men tänk det skiter jag i, jag tror inte sniglar lider eller plågas…. Så det så!

Annars har jag och brorsbarnen haft pysseltid i dagarna två. Barnen har pysslat och jag har försökt att organisera lite av mina pysselgrejer och då pratar vi inte scrapping utan tyg, pärlor, färg, penslar, pysselset och annat sånt där. Shit, vad grejer jag har, men jag har också slängt en hel del. Sånt som är omodernt, som jag inte kommer att använda och sånt som legat utan att jag kommer i håg det. Bort me’t!

Jag känner mig lite hängig i dag, kan det vara sviterna från fredagens festligheter som spökar? 🙂 Mest är jag nog trött, var uppe länge, sov lite och grejade hela dagen igår och sovit lite dåligt i natt. Det tar ut sin rätt, det känns att jag inte är 20 längre utan behöver lite mer vila efter ett krogbesök. Vi var ute och såg på fotboll i det stora öltältet vi har uppsatt här i stan just nu och det blev ju livat, förutom att Sverige förlorade. Men vi hade kul och det är huvudsaken faktiskt!
Fotboll idag igen, denna gång på tv:n och makens val, själv tar jag ett glas vin och gläds åt att jag bara har två dagar kvar före semestern!

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Låter inget vidare med mördarsniglar precis, hoppas ni blir av med dem!/ Jag var ju bara NÅGOT yngre än Du när jag var i Australien, men nog var det ”fullt ös”, ofta sena kvällar och tidiga morgnar. Samma sak när jag var på Nya Zeeland och då var jag ju några år äldre än Du är nu. Men det gick riktigt bra det också./ Minns när en numera död gravt handikappad tjej fyllde 50 år 2002 då hon var i sitt esse. HON brydde sig aldrig om ifall det blev sent, hon ville ha ”full rulle” mest hela tiden!!!

  2. Anne Persson skriver:

    Jag har fått ett ”värstingmedel” mot sniglar, vill du att jag skickar lite till dig så kan du kolla om det funkar. Jag har nämligen inga här där jag bor…

    Kram

Kommentera

