Kvällspromenad

Publicerat: maj 24, 2012 i Okategoriserade

image

Vi har varit på vår kvällspromenad, Raffe och jag, helt underbart! Nästan 20 grader varmt ute, lite skymning och jag kände mig nästan tvungen att gå ner till bryggan och doppa fötterna. Det var ljuvligt! Någon enstaka fågel kvittrade i buskarna, vi var helt själva hunden och jag och det var helt tyst för övrigt!
Jag har tagit mitt första bad idag, 23 grader varmt vid ytan och jag skulle tro att det nog var iaf 20 grader längre ner i vattnet också! Brorsdottern har gjort sin premiär på vattenskidor, riktigt duktig. Hon kom upp på en gång och såg ut att stå stabilt och balanserat på skidorna. Brorsan är ju redan etablerad tävlingsåkare (nåja nästan iaf) men han får nog se upp om storasyster blir biten av det här! Tålamod har ingen av ungarna dock så träningarna kan nog bli lite sådär:-) Kul iaf att hon testade och att det gick så bra!

Till helgen är det dags att försöka gå och jobba igen, första gången på en månad… När det ska bli så fantastiskt väder, hade väl varit bättre om vädret varit fantastiskt tidigare i maj:-)
Nu är det bara att hålla tummarna att knät håller!

Fredag blir det lite vin och prat hos väninnan, på lördag melodifestival efter jobbet och hämtning av en festande bowlare mitt i natten… Det är mycket hela tiden:-))

kommentarer
  1. Ms. T skriver:

    Låter härligt detta./ Har inte tagit något dopp än i år, men hoppas att det inte dröjer så länge./ Tror annars att mitt tidigaste dopp i Sverige är 2/5, det senaste 1/10 och det var förra året./ Håller tummarna för att Ditt knä ”håller sig lugnt”. Lycka till!

Kommentera

