Musik

Publicerat: maj 2, 2012 i Okategoriserade

Jahapp, då blev jag hemma och sjukskriven med mitt knä igen, det krånglar och jag blir hemma till och med 10 maj. Vila och återhämtning…. Då ägnar jag delar av dagen åt min nya, trevliga fiiiiiina mobil! Jag sorterar, flyttar, laddar ner, slänger och så lägger jag in musik i olika spellistor. Det gör ju att jag måste lyssna igenom många låtar, och det slår mig hur mycket musik för med sig för mig. Minnen som finns kopplade till så många olika låtar, glada minnen, sorgsna minnen, vilka känslor som sprider sig i kroppen, även om jag inte förknippar just den låter med något speciellt.
Jag är fascinerad av hur glad och lycklig jag kan känna mig bara genom att höra en enda låt, eller några takter av den bara…

Just nu har jag kört Bloodbounds Book of the dead (synd att jag inte kan bädda in ett youtubeklipp här…) ett antal gånger och jag känner mig sprittande glad, nästan lite kär:-) Många av er skulle kanske inte gå igång på samma sätt på just den låten, men visst finns det musik i ert liv som gör er lika glada tillfälligtvis? Eller sorgsna, eller arga, eller vad som helst, men jag tror att för de allra flesta finns det musik som berör en i livet, på olika sätt….

Nu ska jag återgå till mina spellistor, kanske, kanske kan jag åka med mamma sen till en handelsträdgård och köpa lite blommor till balkongen! Annars ska jag sätta mig och börja på en av böckerna som en generös vän har skickat till mig på posten! Jag ska passa på att verkligen vila och ha det gott!

Trots ont i knät och sjukskrivning har den här dagen börjat bra, rent av härligt av olika skäl!

kommentarer
  1. TB skriver:

    Jo, visst kan musik beröra på olika sätt. Jag SKRIVER ju så mycket just nu men hoppas komma igång med mitt komponerande snart igen. Visst förstår jag att det måste vara urjobbigt med Ditt onda knä som krånglar så mycket men det positiva just nu är ju att Du kan få vila och ta igen Dig. Det förstås jag ju så väl att Du verkligen behöver./ Blir lite ”avis” att Du gör så mycket på Dina mobiler – ännu ringer jag mest och meddelar pappa när han ska hämta mig vid bussen. Har skickat + tagit emot en del sms tidigare också. Men andra tider kommer väl… Krya på Dig och kram!

Kommentera

