Arbetshelg

Publicerat: april 22, 2012 i Family, Odlande

Tänk, vi har haft en hel ledig helg tillsammans min make och jag, det kändes väldigt ovanligt.

Fredagkvällen var vi bara hemma, åt lite god mat, lyssnade på musik, drack vin (jag iaf) och tog det lugnt. Skönt, något som vi verkligen behövde.
Igår och idag har vi varit hos bror och hjälpt honom med huset och lite annat plock, kluvit ved, sått och planterat. Nästa gång är det hans tur att komma hit och hjälpa oss! Brorsdottern och jag har satt potatis, fixat till gamla krukor och land, sått lite blommor och tomater… Lite väl sent men vi testar, blir det något så blir det. Brorsonen och jag har spelat tv-spel; buzz:-)

Vår kryddodling har väl kommit upp lite, men det är låååångt kvar innan det är dags att plantera ut den.

image

På kvällen grillade vi, grillspett och det är precis hur gott som helst! Lite kaotisk spel som alltid, kort denna gång, moster och morbror kom över, och allt var som vanligt:-)

Nu Shutters Island på tv och chokladpudding, och sedan natt och en ny arbetsvecka…
jag kan inte säga annat än att jag längtar efter semestern och att vara ledig lite längre…
Jag känner mig inte helt kry, nyser och snörvlar, har ont i huvudet och känner mig trött. Antingen har jag en förkylning på gång (vilket jag INTE har tid med) eller så har jag börjat bli pollenallergisk, och det känns ju inte heller helt kul.
Äsch, håller tummarna för att jag mår bättre imorgon!

kommentarer
  1. T skriver:

    Har själv aldrig haft ett jobb då jag jobbat på helger./Grillspett är supergott. Minns när jag var på Madeira och spettet for iväg och jag kallade det för grippsprett… (Nåja, det skulle väl ha stavats annorlunda men det blir lite roligare så här…)/Hoppas att Du varken är på väg att bli förkyld eller pollenallergisk./ Har aldrig sett ”Shutters Island ”, men chokladpudding är underbart gott./ Hoppas att det går bra med sådden./ Krya på Dig!!!

  2. Sandra skriver:

    Hej! Kul att du hittade fram till min blogg =). Det var himlans kul att ni ville komma förbi! Skymtar timjan där bak i odlingsraden… hörde från A att det var en halv vetenskap att få det att växa 😉 Får följa framgången här och hoppas att den smittar av sig på mina förskrämda krukor med fröer 🙂

Kommentera

