Grinig

Publicerat: mars 14, 2012 i Okategoriserade

Det har inte börjat bra idag, jag vet inte riktigt vad det handlar om men jag tycker det dyker upp en massa saker som gör mig på dåligt humör:-(
Vi har möte på jobbet idag, och komma med dåligt humör dit är inte bra, det blir man så snabbt ändå på de där tjatiga och stöniga mötena, och dessutom ska vi diskutera semestern idag. Det går så där med vår sommarsemester, alldeles för många vill ha sista semesterperioden och alldeles för få den första. Eller, riktigt så är det inte, vi som vill ha sen, hade tidig förra året, vad som egentligen är problemet är dessa föräldraledigheter som ska tas ut som gör att de blir lediga mer eller mindre hela sommaren. Jag vet! De har all rätt i världen att ta det, men det stör mig ändå! Det är jular, midsommar, sommarsemestrar och liknande som folk alltid söker föräldraledigt. Och vad händer, vi som inte har barn måste backa. Att jag och min man har typ 8 helger ledig tillsammans under ett år, och kanske verkligen behöver ledig tid tillsammans spelar liksom ingen roll…

Det ska bli jädrans intressant att se hur detta mötet går idag:-)
Helst skulle jag vilja vara hemma, sitta på balkongen i solen och läs, scrappa och stämpla lite, sova middag… men men, det är bara att fara iväg, ut en sväng med hunden först…

kommentarer
  1. TB skriver:

    Även om det, som Du ju också skriver, inte är så bra att vara på dåligt humör på ett möte så där, är det ändå helt naturligt att ”känna sig grinig” emellanåt. Helt naturligt är det ju också att Du vill vara ledig samtidigt som Din man. Nog tycker jag att det verkar lite orättvist. Att ha barn eller inte är ju inte heller alltid ett VAL!!! Håller tummarna för att det kommer att ordna sig till det bästa för Dig/er./Kram

Kommentera

