Hoya

Publicerat: mars 8, 2012 i Okategoriserade

image

Jag vet.. jag är usel just nu på att uppdatera bloggen… förkylningar, magsjuka, scrapträff och jobb tar liksom ut sin rätt.

I helgen var jag på scrapträff i Karlstad, hur kul som helst! Lite sur på mig själv är jag dock att jag lät mig bli så påverkad av en människas negativa utstrålning att jag blockerade mig själv och nästan inte lyckades skapa någonting. Shoppa och insupa inspiration gjorde jag dock och på måndagen hemma i min egen kammare, då minsann gick det som hejsan.
Men det var en härlig helg, scrapping, shopping, sova på hotell, äta hotellfrukost, sätta sig vid dukat bord båda dagarna och trevligt sällskap!

När jag kom hem upptäckte jag också att en utav mina hoyor blommade för första gången! Jag tror den heter Hoya calycina, och den är så vacker med 1½-2 cm stora blommor! Doftar helt underbart gör den också.

Ikväll ska jag försöka fota av några av mina alster jag skapat och lägga ut dem här, för att visa för folk att jag faktiskt skapar!
Nu är det dags att återgå till jobbet, rasten närmar sig sitt slut….

kommentarer
  1. B skriver:

    Dessa kallas väl också för porslinsblommor. Mamma har minst EN – i köket. Fina är de i alla fall./Kan vara svårt att inte låta sig påverkas av en negativ utstrålning./När jag är hos mina föräldrar blir det dukat bord, inte annars. DÅ brukar det oftast vara så att pappa diskar och jag torkar efteråt.

  2. siw skriver:

    Hade gärna också velat på scrapträffen i Karlstad men hade annat för mig den helgen som var svårt att flytta på. har nog aldrig varit på en större träff. har mest under en peroid blivit att man varit ett par stycken som suttit hemma hos varandra och scrappat men tyvärr har det tråkigt nog glidit ut i sanden.

Kommentera

