Skridskor

Publicerat: januari 28, 2012 i Okategoriserade

Idag har syskonbarnen och jag varit på sjön och åkt skridskor. Kallt var det men härligt. Tanken var ju att jag skulle åkt också, men efter att ha fått på mig skridskorna åkte jag i backen så det sjöng om det, så jag tog av mig dem och ägnade mig åt att ta kort på ungarna istället… Jag tror jag behöver slipa mina skridskor:-)

Det var massor av folk nere och åkte skridskor, långfärdsskridskor och isjakt. Det känns alltid lite skumt när det är massa folk jag inte känner till om åker runt på ”vår” sjö…:-) Men den är fin att åka på och man kan åka långt.

Jag tycker det är skönt att vi äntligen fått lite vinter, jag gläds åt att vi får lite skillnad våra årstider och passar på att njuta lite extra.

kommentarer
  1. T skriver:

    Varken jag eller mina föräldrar är några vinterälskare, så milt och barmark passar oss egentligen bäst. Vi ser fram emot våren nu.

Kommentera

