Sjukling

Publicerat: oktober 26, 2011 i Okategoriserade

Lilla vovven är sjuk igen, att han inte lär sig. Magen är i uppror på honom, han har nämligen varit ute hos min bror och ätit sånt där som man slänger när man styckat älg. Det straffar sig, men det straffar nog mest husse som är den som får springa ut flera gånger per natt med honom. Men nu jobbar husse natt, så matte får ägna sig åt utflykterna i natt, stackars stackars henne…

Kusin och barndomsvän, kusinbarn och syskonbarn var här igår. Vi hade så mysigt, med tända ljus, korta boksamtal, thé, scones, ost, marmelader, snittar, citronrutor och god choklad. Mums mums.Brorsdottern och kusindottern bakade miniscones åt oss, kusinbebisen underhöll oss ömsom med charmiga skratt, ömsom med gråt när mamma försvann utom synhåll. Men mest med gott humör och leenden. Brorsonen höll mest till vid datorn så där var det lugnt:-)

Boken vi pratar om (men inte läst ut än) är Spill av Sigrid Combüchen. Jag vet inte, jag får nog inget riktigt grepp om vad jag tycker om den, jag vet inte vad jag ska säga om den… Men jag ska jobba för att läsa färdigt den, jag gillar inte att lämna en bok som jag börjat på, även om den är lite halvtrög.

Jag blir lite irriterad på min dator för tillfället… Den laggar väldigt när jag jag är på nätet och ska skriva något, om jag ska titta på t ex tv4-play slutar det att streama efter en minut eller så och bara står och tuggar. Jag förstår inte vad som hänt, förra veckan funkade det alldeles utmärkt, inte en enda gång hakade det upp sig, och har inte gjort någon gång innan dess heller… pust och suck jag vill ju bara att tekniken ska funka…

Well, om jag ska ta min sjuka, men ganska pigga lilla prins och hoppa ner i sängen. Jag är trött idag också, upp tidigt, jobb och möte, så hjärnan är lite mosig ikväll… Inget som jag har lust att se på, är det på tv heller. Bättre att lägga mig med boken och kanske somna tidigt.

 

 

kommentarer
  1. T skriver:

    Trist att vovven är sjuk igen, han får allt ta och krya på sig nu!!!/ Ja, datorn ja… Jag hade ju stora problem med mina inställningar häromdagen, att färger och typsnitt ändrades hela tiden. Tar för mycket tid av mig./Jag har ju också skickat en bok och förhoppningsvis får Du den idag. Hoppas Du kommer att gilla den./Tycker personligen att det är något bra på TV varje dag, gillar bl.a. ”Vem vet mest?” och ”Halv åtta hos mig”. Igår missade jag också något men har många inspelningar som jag inte har sett också. Såg också ”Bron” igår kväll.

Kommentera

