Helgjobb

Publicerat: oktober 14, 2011 i Okategoriserade

Första dagen på helgpasset är avklarat. Skönt iofs, men jag avskyr verkligen det här med att komma hem halv elva och sen vara tillbaka på jobbet klockan sju imorgon bitti. Allt jag ser när jag åker hem är folk som sitter hemma och myser, tillsammans med familj, vänner eller i sitt eget sällskap. Jag saknar verkligen att ha lediga helger ihop med maken, känslan av att ha gjort en arbetsvecka, komma hem, koppla av och ha två lediga dagar tillsammans.
Men det händer inte ofta precis. Nu jobbar han natt också, så vi går verkligen om varandra, bra för vovven men mindre bra för oss.

Imorgon kommer min lilla väninna hit för lite mat och vin, skönt att ha något att se fram mot denna helgen iaf. Bäst att gå och lägga sig ganska snart då, så jag är pigg imorgon. Jag ha svårt att komma till ro dock, när jag jobbat kvällen…

Kusin vitamin kommer hem till Sverige nästa vecka och det ska bli riktigt roligt! Men, det är också dags att börja läsa bokcirkelsboken, och det började jag med igår faktiskt! 🙂 Jag kom inte så långt, men den kändes ganska då bra faktiskt, det lilla jag läst.
Så, nu en snabbsväng på nätet och sen ska jag och vovven dela säng.

 

kommentarer
  1. T skriver:

    Förstår att det måste kännas jobbigt när det ”kör ihop sig” så där./Hopppas att det blir ändring på det snart!!! Berätta gärna om bokcirkelsboken!

Kommentera

