Grattis

Publicerat: september 26, 2011 i Okategoriserade

Idag, 26/9, skulle min älskade pappa fyllt 64 år. I december är det 9 år sedan han dog. Lika länge som maken och jag har varit tillsammans, fast vår årsdag är 30 september. På samma gång som det känns oerhört länge sen, känns det som om det ändå var alldeles nyligen han fanns här, mitt ibland oss.

Jag tänder ett ljus här hemma för pappsen idag, och tänker på honom lite extra mycket… Jag litar stenhårt på att han är och övervakar oss allesammans…

 

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig detsamma mer

~Alf Henriksson~

 

 

 

kommentarer
  1. T skriver:

    Jag minns ju när allt hände även om jag ju inte minns datumet på samma sätt. Han rycktes ju bort ifrån er alldeles för tidigt. Vi vet ju inte riktigt vad som händer efter döden men jag har svårt att tro att det är slutet utan början på något istället, en annan dimension. Versen är fin och att världen ibland aldrig mer blir densamma kan ju vara både positivt och negativt. Kram!

Kommentera

