Traumatiskt

Publicerat: augusti 8, 2011 i Okategoriserade

Att ha en arbetsdag på nästan 20 timmar är inget jag rekommenderar någon, det hade jag igår och att jobba 07.00-02.30 var verkligen inget vidare. Men på mitt jobb händer det saker ibland, som man måste lösa allt eftersom och igår blev det så här. Jag har jobbat över 30 timmar på två dagar och känner mig lite mör. I gengäld fick jag ledigt idag och det behövde jag kan jag lova.

Jag tog en promenad med hundrackarn för en stund sedan, den blev kort jag meddela. När han hade stannat till, gjort det han skulle, och jag skulle ta upp det, så ser jag att det ringlar in en orm i gräset precis där han hade suttit. Jag fick lite panik faktiskt och funderade en kort stund på att låta det ligga kvar…. Efter lite stampande och hoppande hoppades jag dock att fanskapet hade ringlat iväg så långt som möjligt. Efter det sprang jag nästan hem, av rädsla av behöva springa på en ny orm. Jag gillar inte ormar, inte alls på något sätt, hu!

Nästa promenadomgång blir makens, det är så sant som det är skrivet!

kommentarer
  1. T skriver:

    En arbetsdag på 20 timmar låter omänskligt. Även 30 timmar på 2 dagar./Gillar inte heller ormar. Var det en huggorm? Tur att ingen blev biten.

  2. Siw skriver:

    Hur gick det med vovven. Han blev väl inte biten hoppas jag?

Kommentera

