Syrener

Publicerat: maj 21, 2011 i Okategoriserade

Idag tog  jag mig friheten och åkte till moster, som inte är hemma, och stal lite underbart doftande syrener från hennes trädgård. De står inte så länge inne, men de doftar ljuvligt och jag får ju njuta någon dag i alla fall.

Det är en lite slö dag för mig idag, jag var på en kollegas vilda 50-årsfest igår och den slutade med att jag halkade ner i ett dike när jag genade över en fotbollsplan för att gå till bilen. Klantigt… men jag var mjuk i kroppen 😉 och slog mig inte det minsta. Så kan det gå, men trevligt hade vi i alla fall. Idag ägnar jag mig åt att köra på andra som festar om. Mellan de turerna latar vi oss, jag och svarta, håriga prins. Han skulle behöva bada men jag klarar nog inte det själv när min hand och arm är så konstig.
Maken är på liten grillfest tillsammans med min bror, och jag var allt medbjuden men sitter hellre hemma och surfar och chattar tydligen:-)

Imorgon har jag lite planer, få se när jag kan jaga upp maken i på förmiddagen. Vi skulle behöva tvätta bilen bland annat och det har jag inte alls någon lust att göra ensam….Fixa lite på balkongen, göra storkok och lite annat smått och gott. Sen är min lediga helg slut:-( Och jag har en låååång vecka framför mig. Kvällen måndag-tisdag-onsdag-fredag och söndag och hela långa dagen på lördag…
Sen är det bara att se fram mot min och mammas weekendresa till lillebror i Stockholm! Hurra! Vi åker på torsdagen och kommer hem på måndagen, det ska bli sååå roligt!

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Ja, visst doftar de helt ljuvligt. En jättevacker bild är det också, så effektfullt med skarpt och suddigt så där.

  2. Elisannw skriver:

    Klantiga är vi lite till mans. Skönt att Du inte slog Dig.

Kommentera

