Snöfall

Publicerat: mars 9, 2011 i Okategoriserade

Alltså… det var inget vidare att vakna upp till ett ymnigt snöfall i morse, jag vill ha VÅR nu. Till och med en snöälskare som jag är mättad på den biten nu, och ända fram till nästa vinter! Igår som solen sken så fint och fåglarna kvittrade. Blåste gjorde det, men det kändes ändå som vår….

Jobb idag igen, varje dag, känns det som. Det ska bli skönt med ledig helg och kors i taket, maken är också ledig, det hör inte till vanligheterna att vi har ledigt på samma gång.

Min dator är paj! ”Kära” lilla Raffe välte ut mjölk på den och nu funkar den väldigt illa. Det är inget roligt alls, och det är därför jag inte heller har visat särskilt mycket bilder på bloggen det sista. Jag kan inte använda min dator och makens dator kan av någon anledning inte läsa mitt minneskort, så de stackars bilder jag har är de jag tar med mobilen med mer eller mindre lyckat resultat. Det är trist, men jag väntar på att lillebror ska komma hem från Stockholm och hjälpa mig och skruva isär det för att se om det kanske går att torka av något kladd eller vad det är…. Jag har inte råd att köpa en ny dator nu, men sitta på makens långsamma, konstiga, knäppa dator gör mig knäpp!

Well, well, off to work, och det ser jag ju fram mot… not! Hade varit mysigare att vara hemma i ovädret….

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Någon snöälskare har varken jag eller mina föräldrar nånsin varit. Men vi har ju ofta förr haft snö från början av april till april eller rentav snöfall i maj också så vi är ”mättade” på allt vad snö heter faktiskt./ Trist det med datorn. Jag är nöjd med min som jag köpte i november. Hoppas och tror att det ordnar sig för dig riktigt snart. Lycka till!

Kommentera

