Väninnebesök!

Publicerat: januari 29, 2011 i Okategoriserade

Nu sitter jag här med ett gott glas rött (Penfolds’ Koonunga Hill) och inväntar min kära väninna C, som ska komma hit för en glad väninnekväll, hoppas jag. Det brukar bli en massa flabb (det finns några enstaka stackare som har samma humor som jag…), en del seriöst prat och… hmmm… en del vin får väl erkännas.

Ralf kommer bli mäkta glad när hon kommer, det var länge sedan de sågs. På tal om Ralf, så är det ganska besvärligt att vara ute och gå med honom, han vill ju fram till ALLA, barn, hundar, vuxna, katter, bilar… Jag vet inte riktigt hur man ska hantera det.
Men annars är han en redig lite vovve, rumsren (utom när vi besöker djuraffären med alla andras goda dofter, eller då vi hade julgranen inne. Men det får jag ju förstå, ett träd är ett träd liksom och har vi ställt in det får vi väl skylla oss själva antar jag *L*),  sover länge till både mattes och husses glädje och glad, en sådan otroligt glad liten hund! Ibland önskar man att han kunde dela med sig av sin livsglädje!

Åter till grytorna nu, ville bara ge ett litet livstecken från mig!

Förresten… Min dator har gått sönder… Ralf lyckades välta ut mjölk över den, så nu funkar inte tangentbordet:-(

 

 

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Jag har känt mycket livsglädje en tid och hoppas att den snart kommer tillbaka igen../ Låter så ljuvligt med Ralf men tråkigt med datorn som har gått sönder. Hoppas att det ordnar sig snart.

Kommentera

