Vinterhund

Publicerat: januari 11, 2011 i photos, raffe-vovven

Ralf älskar verkligen snön, det är helt underbart roligt att se hur han kastar sig rakt ut i de djupa snödrivorna, trynar ner nosen och gräver och grejar. Han blir dock helt snöig med stora snöklumpar under magen som tinar på golvet här sen. Han är ju inte helt glad i att duscha så att smälta dem i badkaret känns jobbigt. Men vad gör man inte för det lilla livet, matte torkar så gärna golvet när han smält av sig snön (eller om det är husse som torkar kanske…)

Han växer så det knakar och jag har nästan glömt hur liten han var när vi kom hem med honom, bara som en liten mullvad ju! Nu börjar han bli stor ju, morrar och är jäääätte farlig när man leker med honom. Han morrar inte arg utan på lek alltså. Fast idag morrade han på allvar åt mig när vi skulle klippa klorna som han avskyr, men det gjorde han bara en gång, när jag sedan hade visat honom vem det är som bestämmer så blev han så beskedlig och försökte fjäska. Så det gick ganska bra!
Problemet är bara, att det bara är jag som tar de där styrkedemonstrationerna och inte maken…. Han är alldeles för mesig när det gäller hunden, så det är nog honom jag ska skicka på valpkurs med Ralf till våren!

 

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Helt bedårande ljuvligt söt är han då lille Raffe-gubben.

  2. Anne skriver:

    Guud sååå söööt..!!! Helt bedårande är han ju… Men visst är de rara när de börjar ta sig ton…NOT..!!! Min lilla tös morrar åt mig då hon inte får gosa när hon vill. Det är inte riktigt läge att göra så med mig. Visst är hon liten, till storleken alltså, men jag är inte riktigt mottaglig för den sortens demonstrationer.. 😉 Upplever dessutom nu med en hanhund på 2,5 år att det är en väsentlig skillnad på en hane och tik. De små töserna är väldigt mycket mer ettriga i att få som de vill… Det kan ju vara en rasfråga också iof…=)

    Ha en go dag med ditt snömonster

    Anne

Kommentera

