Rostock

Publicerat: januari 11, 2011 i photos, Shopping, Travels

Inte ett enda foto har jag visat, från vår resa till julmarknaden i Rostock! Det har jag glömt! Håll till godo!

 

Rostock var en stad med mycket fina hus och arkitektur, mysig att gå runt i men satan i gatan vad kallt det ven runt öronen när vi var där…

 

Gluwhein fanns det gott om, och andra goda varma drycker. Choklad med rom till exempel. Sådana här trevliga små stånd kunde man besöka och sätta sig en stund för att värma upp sig inombords.

 

Det fanns mycket av julsaker att välja på när det gällde shopping, och som ni vet kom jag hem med ett gäng ljuslyktor, som jag alltid tenderar att göra, vart jag än har varit.

 

Det var riktigt mysigt måste jag säga, och det skulle nog vara roligt att åka på nästa julmarknad också.

kommentarer
  1. Tobias skriver:

    Fina hus, men huset till vänster ser gräsligt ut

  2. Elisannw skriver:

    Fina bilder – har själv bara rest igenom Tyskland, inte stannat och sett mig omkring.

  3. Anne skriver:

    Rostock är en helt ljuvligt vacker stad. Har bara varit där på sommaren, men kan bara ana hur mysigt det är där i juletid.

    Anne

Kommentera

