Broddar

Publicerat: januari 10, 2011 i Okategoriserade

Japp, nu har jag kommit dithän att jag inser att jag behöver ha broddar! Det är ju så halt ute så det inte är klokt och inte verkar de ha råd att grusa eller sanda här heller. Vi halkar runt som Bambi på hal is gånger två, jag och Raffe. Nu verkar det inte bättre heller än att broddar är en bristvara häromkring, så jag lär få söka runt på nätet. Alternativet är att avvakta denna säsong och vara ute i god tid nästa säsong och köpa INNAN vintern är här.
Ungefär som jag gjorde med termobyxorna i år, de har ju använts flitigt. Not! Fast det varit ner mot -25 grader och 6 dm snö eller så. Inte en enda gång kom de på… Jag tror inte ens jag vet var de är ärligt talat. Men, de finns här och de kommer nog att användas så småningom! 🙂

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Kanske slarvigt av mig, men jag använder faktiskt sällan broddar, men är jag ute vid fritidshuset brukar jag använda dem. Men här i stan går jag ungefär som om jag var ”minst 100 år”!!! Nu är det runt 0 grader men det har som mest eller minst, beroende på hur man ser det, varit nästan -28 någon tidig morgon.

Kommentera

