Friskare

Publicerat: december 30, 2010 i Okategoriserade

Livsandarna börjar återvända känner jag och kanske jag kommer att kunna fira nyår imorgon, jag också. För en gångs skull är både jag och maken lediga och det är inte utan att det känns ganska kul att faktiskt få fira in det nya året tillsammans!

Vi är bjudna hem till mamma, tillsammans med min bror med sin familj och en väninna till mig. Jag ser fram mot god mat (jag står för desserten) och dryck, spela spel och umgås. Menyn består, tror jag, av lyxig trattkantarellsoppa till förrätt, älgfilé med god sås och pressad potatis (bror ska fixa såsen och faktum är att han gör den helt fantastisk… fast det är min bror!!) och så gör jag en krämig frozen cheesecake till desserten… Gud, så hungrig jag blir redan nu!

På söndag åker vi till makens mamma och hälsar på, det var evigheter sedan vi var där, och nu känner jag att vi nog måste ta oss i kragen och åka dit. Om inte vädret skulle råka spela oss ett spratt, för då åker vi inte… kan jag hoppas på det?? 🙂 Det är inte att åka dit som känns trögt nu, utan det är grejen att åka hemifrån, jag orkar inte riktigt….
Men, det är lika bra att få det gjort, det dröjer innan vi har en ledig helg tillsammans igen, typ 8 veckor eller nåt sånt.

Idag ska jag försöka pyssla lite här, om jag orkar resa mig ur soffan. Jag är ju trots allt fortfarande hängig. Det ska pysslas lite presenter och små beställningar de närmaste dagarna tänkte jag, så jag behöver verkligen bli ordentligt frisk snart!

kommentarer
  1. Anne skriver:

    Tassar förbi och önskar Gott Nytt År ! =)

  2. Elisannw skriver:

    Önskar Gott Nytt År jag också./ Förstår att Du inte har känt dig så pigg men skönt att livsandarna börjar komma tillbaka igen./ Här blir det nog bara jag och mina föräldrar över Nyårshelgen men det brukar ju OFTAST vara så och det blir nog bra.

Kommentera

