Hemmadag

Publicerat: november 17, 2010 i Okategoriserade

Till min stora glädje har jag haft min dag hemma idag! Ingen som ringde in mig på jobb, utan jag har gått och sumlat här hela dagen. Fast, det är inte riktigt förrän nu som jag har lyckats koppla av lite, och inser att det blir hemma ikväll.

Jag har sovit… hela dagen nästan, vilket är dumt eftersom jag ska upp tidigt imorgon och jobba och efter det ska jag träffa tjejen jag är kontaktperson för. En lång dag väntar…
Hela dagen har jag väl inte sovit förstås, först var jag uppe och körde maken till jobbet kvart över fem, gick hem och åt frukost och lade mig att sova, stensova, tills han ringde kvart över elva. Tur att vovven är morgontrött också. Jag gick upp, slösurfade, käkade lunch, kollade tv, gick ut med vovven, sen gick vi och sov två timmar till…. Nu känner jag mig lite mindre trött, men sliten fortfarande.

Nu har maken tagit med sig hundskrället till karl’n som han är kontaktperson för en lång promenad, och jag ska unna mig ett hett bubbelbad, med en god bok i lugn och ro.  Ett glas vin hade varit gott, men det har jag inget så det får duga med vatten! 🙂

Kommentera

