Listor

Publicerat: november 14, 2010 i Okategoriserade

Jag lever mitt liv efter listor! Eller, jag kanske inte lever det precis efter listor, men jag skriver lappar och listor. För i princip allt!
Packlistor, nästan vart jag än ska
listor över vad som behövs göras i hemmet
vad som ska göras under dagen
vad jag vill ha gjort i veckan
planeringslistor och inköpslistor som t ex inför jul
vad jag behöver/vill ha
vilka filmer jag vill se
vilka böcker jag vill läsa
vilka böcker jag har läst
vilka pysselprojekt jag vill göra
vilken ordning jag ska slutföra mina UFO:s…

You name it!

Sen att jag inte följer dem precis till punkt och pricka, men de är ett sätt för mig att organisera min tillvaro, få kontroll över mitt liv och min hjärna. De ger mig på något sätt trygghet i livet, fast innerst inne kanske de bara är resultatet av ett allt för stort kontrollbehov.

Kommentera

