Gravbesök

Publicerat: november 9, 2010 i Okategoriserade

I helgen var det ju allhelgonahelgen, och vi hade inte hittat något fint att lägga på pappas grav, men så åkte jag och bror förbi en blomsteraffär där jag stannade till och hittade ett litet fint hjärta. Sagt och gjort, jag hoppade in och köpte det, lade det på graven igår och det blev riktigt fint.

Nästa helg är det väl farsdag? Då får jag nog hitta på något fint att lägga där också…
Och på farfar och morfars grav när jag ändå är i gång kanske? Eller ett extra ljus? Alla tre ligger på samma kyrkogård, inte alls långt från varandra. Det värmer att tänka på att de är nära, att de nog tar hand om varandra där de är, tillsammans med mormor, farmor och mina två fastrar….

 

kommentarer
  1. W skriver:

    Jag har ju ingen grav att besöka här i staden och det verkar som att mina morföräldrar inte kommer att ha någon grav och gravsten längre. Men jag besöker gravar när jag har möjlighet – mina döda släktingar finns ju kvar i mitt hjärta./ Jo, det är Fars Dag på söndag. Du brukar vara jättebra på att hitta fina saker och återigen har du fått in en hel otroligt fin bild. Kram

Kommentera

