Höstrusk

Publicerat: november 2, 2010 i Okategoriserade

Idag har det verkligen känts som höst ute, regn och småblåst, lite kallt och rått, men vad gör det, med en liten vovve måste man ut ju. Vi rensade i klädkammaren idag, och var på återvinningen med allt som samlas där (jo, det heter klädkammare men här tjänar det till allt annat än just kläder), och shit vad mycket det blir, fort!
Väl dumpat de grejerna åkte vi upp till mamma. Raffe fick springa runt på hennes gräsmattor, och det uppskattade han tror jag, skönt att vara utan koppel ju. Vi vågar inte ha honom ute här utan koppel, så fort han hör barn i närheten springer han dit och att det kanske råkar ligga en liten gata i vägen ignorerar han totalt.
Vi tog även en kort tur i skogen där han fick springa av sig ännu mer, och helt galen blir han där. Han springer fram och tillbaka mellan mig och maken, ligger som en lakritsrem på backen gör han när han springer. Det blev lite svampplockning också och då hamnar vi lätt en bit isär, för att hålla reda på oss springer Ralf ju emellan. Full koll på var vi är har han, som tur är! 🙂

Jag funderar allvarligt på att sätta mig med min julkortstillverkning, eller så funderar jag på att inga göra själv i år… Fast, jag vet att det brukar suga i den skapartarmen fram på, så det är nog bäst att göra några iaf.
Mitt enskilda ex-arbete ligger och väntar på att bli färdigt, eller till och med påbörjat, vi har en redovisning att planera och jag fasar för morgondagens 10 ½ timmas pass på en arbetsplats jag inte alls vill vara.
Men sen är jag ledig i fyra dagar!!

På torsdagen ska vår hund och  jag åka och hälsa på hans mor och syskon, så de får leka lite, eller bråka handlar det väl mer om förstås. Sen kommer minste bror hem och är hemma över helgen, blir nog en del umgänge där skulle jag tro, jag har saknat honom!
Jag ska träffa min (ex)kollega och planera redovisning, jag är bjuden till en väninna på lite festligheter och jag ska hinna med ett barnkalas också, plus att sitta med mitt ex-jobb… Pust, de där dagarna som man är ledig tenderar att gå fort. Maken jobbar ju hela helgen så honom behöver jag inte bry mig om något närmare… Mat har han ju hela frysen full nu! 🙂

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Jo, höstrusk har det varit här också idag och jag har ju varit ut lite grand. Ett ”datorpaket” är ju beställt och jag ser verkligen fram emot att sätta igång med den. Har köpt lite julkort från UNICEF men kanske det blir några egna på nya datorn också. Kanske jag får MER ”skaparglädje” nu!!!!

Kommentera

