God natt

Publicerat: oktober 15, 2010 i Okategoriserade

Lugnet lägger sig över brors hus, barn, hund och bror sover, det är snart bara jag som är vaken. Det dröjer nog inte så länge innan jag sover dock, jag är trött efter en lång arbetsdag. Imorgon ska jag vara barnvakt, det är därför Raffe och jag sover här.
En underbart god potatisgratäng och stelt kyckling väntade på mig när jag kom hit, samt en härlig fruktsallad som brorsbarnen hade gjort och serverade med glass. Ett glas vin till det och nu slocknar jag snart gott. Maken jobbar kväll och sover hemma med Kejsarinnan.

Ibland lever vi verkligen skilda liv men nästa helg minsann är vi lediga tillsammans. Då hoppas jag på härligt väder och några timmar i svampskogen.
Tvätta bil, byta däck och lite annat pyssel hade jag tänkt att vi skulle hinna med också, vi får väl se på det. Mycket att göra är Det när vi båda äntligen är lediga.

Sov gott och gå en trevlig helg alla ni!

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Hoppas att du har fått sova riktigt gott./ Minns när jag för några år sedan hjälpte pappa bära däck när han skulle byta (numera brukar han låta andra göra allt) fick jag ryggskott…/ Låter helt underbart med maten och efterrätten – helt och hållet i MIN stil måste jag då säga.

Kommentera

