Lyktsäsong!

Publicerat: september 8, 2010 i Okategoriserade

image

Äntligen har den tiden kommit då det är mysigt att tända alla mina lyktor igen. Jag tänder inne och ute, högt och lågt, små och stora.
Annars är det bloggtorka, jag här inget att skriva om känns det som, inget skapar jag som jag kan visa upp, inget speciellt gör jag…
Till helgen åker jag nog med bror och hans barn till den lilla jaktstugan han har tillgång till, och det ska bli befriande att komma iväg lite. Det minns inga krav där, utan jag kan läsa, skriva, handarbeta eller sova.
En tur i skogen för att leta svamp skulle jag tro att det blir.

Vid närmare eftertanke så inser jag att det nog kanske inte blir så mycket av mina aktiviteter när ungarna är med, det blir nog mer på deras villkor men det är ok det också.

Imorgon ska jag iväg och fira mitt lilla fadderbarn som fyllt år. Eller lilla, hon fyllde 13 år i år. Inte lätt att köpa present till en tonåring så det får bli lite pengar. Hoppas jag får något gott att äta:-)

Jag var så nyttig i flera dagar, men rasade idag igen och då syndar jag lite imorgon också, sen är det nya tag som gäller…igen…. för vilken gång i ordningen och jag är så jävla trött på mig själv. Men, det ska jag inte gå på nu, det blir tråkigt. Jag återkommer nog om det skulle jag tro, ett ständigt problem som jag verkligen behöver ta tag i och reda ut.

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Det NORMALA hos mig är nog innerst inne att inte ha några krav alls på mig. Jag vet ju hur det är att KÄNNA SIG FRI SOM FÅGELN också./ Vet inte om det är på min dator eller inte men texten ser delvis lite konstig ut i slutet./ Hoppas du kan få ordning på ”syndandet”. Men det tror jag säkert att du får till slut.

  2. Elisannw skriver:

    Fin lykta förresten och duken är lik min köksduk faktiskt./ Någon ”bloggtorka” har JAG egentligen inte, men ligger lite efter då jag inte har kunnat använda Internet på ett par dagar!

  3. Siw skriver:

    En av fördelarna med hösten är just tända lyktor som är tända på kvällstid .. Annars är jag nog en typisk vårmänniska, gott när man ser att det blir ljusare ute och att det blir grönare ute (trots kraftig pollenallergi)

Kommentera

