Getingfanskap!

Publicerat: augusti 13, 2010 i Okategoriserade

Tidigt i morse var jag uppe på toaletten och när jag skulle krypa ner i sängen igen, stack det till som faen under en tå. Mycket riktigt, vände på foten och där krälade det en äcklig geting.

Nu gjorde det ju inte ont så länge, men just i början sved det bedrövligt. Vi har haft så mycket getingar här i år, men hittills har jag klarat mig från stick. Det är nog 25 år sedan eller nåt när jag fick getingstick senast, men tro mig, man kommer ihåg hur det känns! 🙂

Det blir inte någon Lidköpingsresa idag, jag var tvungen att ställa in den, för jag har haft så ont i magen i natt och nu på förmiddagen. Föll nog kanske inte i så god jord, men jag har ingen lust att tillbringa 4-5 timmar i bil och på annan ort med ont i magen. No No, det blir till att försöka läsa färdigt boken till vår lilla bokcirkel imorgon.

kommentarer
  1. Elisannw skriver:

    Nä, att göra en resa, oavsett om det är privat eller inom jobbet kan INTE vara så trevligt när man har ont i magen. Det är viktigt att ta hand om sig själv också. Trots MIN svåra situation (som jag innerst tror kan bli ”fina fisken” som i alla fall pappa har uttryckt sig) bryr jag mig om människor som är fina, som DU. Krya på dig!/ Åtminstone mamma lär ha sett någon geting men jag har inte sett så många eller någon alls, men har väl inte varit ute så mycket på sistone, eller inte där dessa otäckingar finns. Har blivit stucken minst ett par gånger, och senast kan ha varit över 30 år sedan på väg till ett arbete. Trodde nog jag skulle ”flyga av cykeln”. Goda vänner bodde nära så jag blev lite ompysslad ett tag. Men en gång i stugan kände jag något i overallsbyxorna och jag ”fick världens anfall”. Det skulle visa sig att en sorts stekel hade trasslat sig in där…

Kommentera

